ONLINE PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIES FOR DEVELOPING TEACHERS’ DIGITAL COMPETENCES Online Professional
ABSTRACT
Digital transformation shapes the educational system in many ways. It has also far-reaching implications for teachers as their job description may fundamentally change in the future. In this light, it is important 1) to identify necessary digital competences of teachers and 2) to find ways to foster those competences in an efficient way. By means of a literature review and expert interviews, we developed a framework of teachers’ digital competences. In line with Baumert and Kunter (2006) as well as Koehler and Mishra (2009), it comprises content knowledge, pedagogical content knowledge, and pedagogical knowledge. However, these facets have extended meaning in the context of digital transformation. Moreover, our framework considers the official EU competence framework (Carretero et al., 2017) and hence covers instrumental skills and knowledge in handling digital media. We successfully validated our framework by means of structural equation modelling with a sample of 215 Swiss teachers. Utilising an Importance Performance Map Analysis, we identified competence facets that show the highest effects on the (self-reported) use of digital media and content. For efficiently fostering those facets, we will establish online professional learning communities consisting of a communication platform, webinar series, and blended learning courses.
การเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัลทําให้ระบบการศึกษามีรูปแบบต่างๆ ได้หลายวิธี นอกจากนี้ยังมีผลกระทบที่กว้างไกลสําหรับครูเป็น รายละเอียดงานของพวกเขาอาจเปลี่ยนแปลงพื้นฐานในอนาคต ในแง่นี้เป็นสิ่งสําคัญ 1) เพื่อระบุดิจิตอลที่จําเป็นความสามารถของครูและ 2) เพื่อหาวิธีส่งเสริมความสามารถเหล่านั้นอย่างมีประสิทธิภาพ โดยวิธีการของวรรณกรรมเราพัฒนากรอบความสามารถทางดิจิทัลของครู สอดคล้องกับ Baumert และ Kunter (2006) เช่นเดียวกับ Koehler และ Mishra (2009) ประกอบด้วยความรู้ด้านเนื้อหาความรู้เนื้อหาการสอน และความรู้การสอน อย่างไรก็ตามแง่มุมเหล่านี้ได้ขยายความหมายในบริบทของการเปลี่ยนแปลงทางดิจิทัล นอกจากนี้กรอบของเรายังพิจารณากรอบความสามารถอย่างเป็นทางการของสหภาพยุโรป (Carretero et al., 2017) และด้วยเหตุนี้จึงครอบคลุมทักษะและความรู้ด้านเครื่องมือในการจัดการสื่อดิจิทัล เราประสบความสําเร็จในการตรวจสอบกรอบการทํางานของเราโดยใช้ การสร้างแบบจําลองสมการโครงสร้างด้วยตัวอย่างของครูชาวสวิส 215 คน การใช้การวิเคราะห์แผนที่ประสิทธิภาพความสําคัญเราระบุแง่มุมความสามารถที่แสดงผลกระทบสูงสุดต่อการใช้สื่อดิจิทัลและเนื้อหา (รายงานด้วยตนเอง) เพื่อ ส่งเสริมแง่มุมเหล่านั้นอย่างมีประสิทธิภาพเราจะสร้างชุมชนการเรียนรู้ระดับมืออาชีพออนไลน์ซึ่งประกอบด้วยแพลตฟอร์มการสื่อสารชุดการสัมมนาผ่านเว็บและหลักสูตรการเรียนรู้แบบผสมผสาน
รายการอ้างอิง
(Seufert, Guggemos, and Tarantini 2018)
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น